۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: ۶۲۵۰۴۰

اراک| ۵ هزار دانش‌آموز از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور ‌اعزام می‌شوند

اراک| ۵ هزار دانش‌آموز از استان مرکزی به اردوهای راهیان نور ‌اعزام می‌شوند
فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حدود ۵ هزار دانش‌آموز از ۱۱ آبان تا پایان امسال با اردوهای راهیان نور به جنوب کشور اعزام می‌شوند.

به‌گزارش خبرگزاری رسا، سردار محسن کریمی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به هفته بسیج دانش‌آموزی اظهار داشت: 13 آبان یادآور حماسه دانش‌آموزان و دانشجویان است که این دو روز سبب شده تا هفته‌ای را به نام هفته بسیج دانش‌‌آموزی در نظر بگیرند.

وی افزود: این هفته با روز شهید فهمیده شروع و انتهای آن با استکبارستیزی به پایان می‌رسد، استکبارستیزی یکی از اهداف نام‌گذاری این هفته است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: جریان و مسیر ما مسیر حق است بنابراین پیروز می‌شویم، در کنار استکبارستیزی برنامه گفتمان مقاومت فعال دنبال می‌شود که مقام معظم رهبری این راهبرد را دراختیار ما گذاشت، در این راستا امسال مقام معظم رهبری به این موضوع به طور ویژه پرداختند.

کریمی ادامه داد: تبیین گام دوم انقلاب، مسئله بسیار مهمی است که در طول آن باید چهل سال قبل را تبیین و عوامل پیروزی را برشماریم تا جوانان آن را به عنوان چراغ راه استفاده کنند و بدانند برای گام دوم چه وظایفی دارند.

وی عنوان کرد: باید به جوانان میدان داد و همراه آنان بود تا بتوانند مانند جوانان نسل قبل در شروع چهل ساله دوم این مسیر را پرقدرت‌تر ادامه دهند، در هفته دانش‌آموزی برنامه‌های مختلفی در استان مرکزی با شعار دانش‌آموز انقلابی، مدرسه انقلابی دنبال می‌شود، در هفته بسیج دانش‌آموزی 150 برنامه با مشارکت دانش‌آموزان با هدف تبیین گفتمان استکبارستیزی اجرا می‌شود.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی بیان کرد: 7 آبان‌ماه عنوان روز دانش‌آموز بسیجی، اخلاق و پایداری را به خود اختصاص داده، برنامه‌های متنوعی برای این روز در نظر گرفته شده است که پایه کار عزاداری برای شهادت امام رضا(ع) است، 8 آبان‌ ماه روز دانش‌آموز بسیجی‌، ایثار و مبانی معنوی است که یادآور حماسه شهید فهمیده و 36 هزار دانش‌آموز است و در سطح مدارس دوره اول و دوم متوسطه برگزار می‌‌شود.‌‌

کریمی خاطرنشان کرد: 9 آبان روز دانش‌آموز بسیجی شجاعت، عدالت و آرمان‌خواهی است دو برنامه اساسی در این روز اجرا می‌شود، برنامه نخست عطر افشانی و غبار‌روبی مزار شهدا بوده و برنامه دوم نیز اجرای مسابقاتی مثل مسابقه دو است.

وی بیان کرد: 11 آبان نیز روز دانش‌آموز بسیجی بصیرت و ولایت‌مداری است، برگزاری اردوهای راهیان نور با کیفیت بیشتر از گذشته برگزار می‌شود، 12 آبان نیز روز دانش‌آموز بسیجی خلاقیت و نوآوری است، 13 آبان نیز روز دانش‌آموز بسیجی، مقاومت و استکبارستیزی است که ان‌شاءالله شاهد حضور سازمان‌یافته بسیجیان و آحاد مردم در کنار مسئولان در استان مرکزی باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این نشست با اشاره به برنامه‌های گروه‌های جهادی گفت: امسال برای تابستان 5 هزار نفر در قالب 120 گروه دانش‌آموز جهادی برای ارائه خدمت به مناطق محروم استان مرکزی با هدف افزایش حس توجه به دیگران، مسئولیت‌پذیری و سایر موارد اعزام شدند، که فعالیت آنها در زمینه‌های فرهنگی، عمرانی، آموزشی، پزشکی، کشاورزی، دام‌پزشکی و سایر موارد است.

شهریار فولادوند ادامه داد: ترویج فرهنگ شهید و شهادت از برنامه‌های اصلی آموزش و پرورش استان مرکزی است، آموزش و پرورش و سپاه روح‌الله استان مرکزی با اطلاع‌رسانی در سطح وسیع سعی در زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا دارند.

وی بیان کرد: حدود 5 هزار دانش‌آموز از 11 آبان تا پایان امسال با اردوهای راهیان نور به جنوب کشور اعزام می‌شوند،اعزام دانش‌آموزان دختر از یازدهم تا پایان آبان‌ماه و اعزام دانش آموزان پسر از آذرماه تا پایان اسفند در قالب کاروان‌های راهیان نور به مناطق عملیاتی انجام می‌شود./1350/د102/ب1

منبع: تسنیم
ارسال نظرات